wtorek, 22 stycznia 2019

Czytelniczo zakończyłam ten rok!| PODSUMOWANIE CZYTELNICZE GRUDZIEŃ 2018

Cześć!
Jestem Julia i witam Was w kolejnym poście na moim blogu! Dzisiaj chciałabym opowiedzieć o książkach, które przeczytałam w grudniu.



Okładka książki Zieleń szmaragdu1. Zieleń szmaragdu- Kerstin Gier

Ocena: 5,5/6

Kolejny i zarazem ostatni tom Trylogii Czasu! Jak pewnie wiecie (lub nie) ja bardzo lubię tą trylogię i trzecia część nie jest wyjątkiem. Bardzo podobała mi się warstwa fabularna. Nie było momentu, w którym ja bym się nudziła, a nawet jeśli były momenty trochę  "spokojniejsze" to było to tylko przygotowanie do jakiegoś zwrotu akcji. Cały czas podtrzymuję, że bohaterów uwielbiam.  Polecam serdecznie!


2. Do wszystkich chłopców, których kochałam- Jenny Han
Okładka książki Do wszystkich chłopców, których kochałam
Ocena: 5,5/6

Tyle osób mówiło o tej książce, że i ja po nią sięgnęłam. Nie zawiodłam się. Powieść Jenny Han jest urocza, a styl pisania autorki jest bardzo charakterystyczny i lekki. Bohaterowie są dopracowani, ale mi osobiście nie podobała się młodsza siostra głównej bohaterki. Nie jestem pewna czemu, ale po prostu nie lubię jej. Może przekonam się w następnych tomach. Nie wiem, ale jestem pewna, że jak tylko wyjdzie to zakupię drugi, a potem trzeci tom. Filmu jeszcze nie oglądałam, ale mam w planach.


Okładka książki Jagodowe niebo3. Jagodowe niebo- Katarzyna Ziemnicka

Ocena: 5/6

"Jagodowe niebo" to książka poruszająca trudny temat m. in. samotności czy braku akceptacji w nowej szkole jednak zostały one przedstawione w przystępny i ciekawy sposób. Momentami tak wciągałam się w fabułę, że nie chciałam jej odkładać. Ma zaledwie 150 stron i w sumie żałuję, że nie więcej. Czasami mam tak, że książka, którą przeczytałam była za długa i miałam wrażenie, że pisana na siłę, natomiast w przypadku tej chętnie bym poczytała więcej. Polubiłam obie bohaterki i miejscami współczułam im sytuacji, w których się znalazły jednak jedna z nich sama sobie na nią zasłużyła, zapracowała.
Okładka książki Opowieść wigilijna
4. Opowieść wigilijna- Charles Dickens

Ocena: 6/6

O tej przepięknej klasyce chyba każdy przynajmniej słyszał. Warto zapoznać się z tą powieścią chociażby ze względu na problem samotności i uprzedzeń. Mamy też w bardzo ciekawy sposób pokazaną przemianę głównego bohatera z gbura w cieszącego się życiem mężczyznę. Czytałam ją już parę razy i myślę, że wyposażę się we własny egzemplarz, np ten ze zdjęcia obok, bo jest przepiękny.

Okładka książki Cudowny chłopak i ja. Trzy cudowne historie5. Cudowny chłopak i ja- R. J. Palacio

Ocena: 5/6

Jest to dodatek do książki o Auguście. Jak zapewne wiecie albo i nie uwielbiam tę historię, ten świat. Bardzo lubię to niego wracać. Zdecydowałam się przeczytać tę historię z perspektywy 3 osób- Charlotty, Christophera i Juliana. Tylko, że to nie jest stricte opowieść z poprzedniej książki, a to co się u działo u tych trzech osób. Auggie tylko się czasami pojawiał. Cieszę się, że miałam możliwość poznania losów innych bohaterów niż Augusta. Szczególnie przypadła mi do gustu opowieść Charlotty. Jeśli nie czytaliście jeszcze mojej recenzji o książce "podstawowej", czyli "Cud/Cudowny chłopak" to kliknijcie w link.

6. Geekerella- Ashley Poston
Okładka książki Geekerella
Ocena: 6/6

Zainteresowałam się "Geekerellą" jak tylko usłyszałam, że będzie wydana. Zawsze lubiłam rettelingi, a kopciuszek we współczesnym świecie? To miało być coś! Potem mój entuzjazm nieco zmalał, bo chyba każdy o niej mówił, ale gdy dostałam ją na święta przeczytałam i przepadłam. Polecam wszystkim Fangirl i wszystkim Geekom, bo to co przedstawione jest w tej książce przypomni Wam o całej tej otoczce. Ja podczas czytania tej książki uświadomiłam sobie jak bardzo chcę, aby WTK były już teraz, a nie dopiero w maju :/ Czekam na kolejną powieść tej autorki. Słyszałam, że będzie to kolejny retteling, ale nie wiem jakiej baśni. Możliwe, że pojawi się recenzja tej powieści, bo pewna osoba (jeśli to czytasz to Cię pozdrawiam serdecznie <3) namówiła mnie to tego.

I to by było na tyle w tym podsumowaniu. Mam nadzieję, że Wam się podobało. Chciałabym jeszce powiedzieć, że od następnego posta oceny książek będą się pojawiały w skali do 10. Pamiętajcie, że jestem też:

na Bookstagramie: @julabooks
na Lubimy Czytać: Julia i
na Goodreads: JulaBooks.

Do następnego posta,
Jula Books

9 komentarzy:

  1. ,,Do wszystkich chłopców, których kochałam" mam od jakiegoś czasu na oku. Bardzo fajny wygląd bloga 😃 powodzenia z styczniowym podsumowaniu książkowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Obecnie przeczytałam 5 książek, ale myślę, że coś jeszcze uda mi się przeczytać

      Usuń
  2. Geekerella ahh okładka i treść jest bardzo ale to bardzo zadowalająca

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć! Obiecałam, że zajrzę, więc jestem 😇
    Książki numer 1,2,4,5 też czytałam i baaardzo je lubię - mam z nimi świetne wspomnienia!! 😍😍
    Powodzenia w blogowaniu i zapraszam też do siebie 💛
    isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko Zieleń szmaragdu i Opowieść wigilijną. Obie te książki bardzo mi się podobały.
    U mnie grudzień był bardzo słaby czytelniczo i gdyby nie komunikacja miejska, to przeczytałabym tylko jedną książkę. Właściwie w grudniu miałam czas na czytanie tylko w autobusach.😂
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam jeszcze okazji czytać żadnej z tych książek. „Do wszystkich chłopców, których kochałam” posiadam na swojej półce, a „Geekerelle” bardzo chciałabym zakupić.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń