piątek, 28 grudnia 2018

Trochę lepiej...| PODSUMOWANIE CZYTELNICZE LISTOPADA 2018

Hej!
Witam Was po raz kolejny na moim blogu. Ja jestem Julia i przychodzę do Was z podsumowaniem czytelniczym listopada. Był on odrobinę lepszy niż październik, więc już przechodzę do niego.



Okładka książki Dziewczynka, która wypiła księżyc1. Dziewczynka, która wypiła księżyc- Kelly Barnhill

Ocena: 5/6

Od wieków mieszkańcy Protektoratu wierzą, że pobliski las zamieszkuje okrutna wiedźma, której gniew obłaskawić może tylko najmłodszy mieszkaniec osady złożony w ofierze złej czarownicy. Co roku pozostawiają więc w lesie niemowlę, licząc na to, że danina z niewinnego życia powstrzyma wiedźmę przed terroryzowaniem ich miasta. Ale Xan jest dobra. Dom w leśnym zaciszu dzieli z mądrym potworem Glerkiem i maleńkim smokiem Fyrianem o wielobarwnych skrzydłach. Ratuje ona porzucone dzieci i oddaje w opiekę rodzinom po drugiej stronie lasu, karmiąc niemowlęta blaskiem gwiazd. Jednemu z nich przypadkowo daje jednak do wypicia blask księżyca, napełniając je magią o niewyobrażalnej mocy. Xan postanawia sama wychować tę niezwykłą dziewczynkę. Kiedy zbliżają się trzynaste urodziny Luny, jej moc przybiera na sile...

Okładka książki Czerwone słońce2. Czerwone słońce- Paulina Hendel

Ocena: 6/6

Nie opiszę Wam fabuły, ponieważ byłby to ogromny spojler dla osób, które nie czytały pierwszego tomu, ale mogę Was zapewnić, iż seria Pauliny Hendel jest warta uwagi, a jeśli chcielibyście się zapoznać z moją opinią o pierwszym tomie to kliknijcie tutaj.



Okładka książki Balladyna3. Balladyna- Juliusz Słowacki

Ocena: 2/6

Dwie bohaterki: anioł i zbrodniarka; dwa uczucia: miłość i nienawiść; dwie postawy: oddanie i żądza władzy. W zaciszu wiejskiej chatki żyją dwie śliczne dziewczyny i ich matka. Nic nie zwiastuje mającej nadejść tragedii. Wróżka Goplana, która pragnie tylko spełnić swoją miłość do Grabca, nie ma jeszcze pojęcia, jak bardzo zaszkodzi mieszkańcom okolicy. Malinowy turniej rozpoczyna pasmo zbrodni, którymi tytułowa bohaterka dramatu unicestwi samą siebie. Kolejna lektura, która niestety nuie przypadła mi do gustu.

Okładka książki Adam4. Adam- Agata Czykierda- Grabowska

Ocena: 5,5/6

Adam nie zaznał w życiu szczęścia. Po trudnym dzieciństwie i tragicznej śmierci matki trafił do domu tymczasowego, żeby doczekać osiemnastych urodzin. Później miał być zdany sam na siebie, sam stawiać czoła swoim lękom, koszmarom i niebezpieczeństwu, od którego nikt nie mógł go uchronić. Nie spodziewał się, że los postawi na jego drodze dziewczynę o zielonych oczach i wielkim sercu, które czuje zbyt mocno. Nie wiedział, że ona także skrywa bolesną tajemnicę, której dotychczas nikomu nie wyjawiła. Ciekawym zabiegiem była stworzenie głównej bohaterki, która nie ma imienia. To sprawia, że każdy z nas może się z nią identyfikować.

To by było na tyle jeśli chodzi o książki przeczytane w listopadzie przeze mnie. Koniecznie pochwalcie się w komentarzu jakie książki wy przeczytaliście w tym miesiącu. Przypominam, że jestem w social mediach:
Snapchat: julabooks
Bookstagram: julabooks
Lubimy Czytać: Julia.

Do następnego posta,
Jula Books



10 komentarzy:

  1. A widzisz, mnie bardzo zaciekawiłaś opisem fabuły Balladyny. My w szkole mieliśmy tylko fragmenty z podręcznika, więc nie czytałam tej książki. Teraz mnie kusi, żeby spróbować, nawet jeśli trudno będzie przebrnąć.
    Poza tym jeszcze Adam wygląda ciekawie, a pierwszy tom Żniwiarza wciąż mam na półce nieprzeczytany. Liczę, że w styczniu uda mi się przeczytać.
    Mój listopad był czytelniczo słabszy, bo tylko 3 książki. Za to grudzień już jest lepszy.
    Czekam na kolejny twój post. Mam nadzieję, że Święta minęły ci dobrze.
    Pozdrawiam 🙂.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda nie czytałam żadnej z tych książek, ale ...! Dziewczynkę mam na Legimi, a Adama obiecuję sobie, że przyjdzie dzień i na pewno przeczytam :)

    Ściskam!

    Ovieca :)
    rozchelstanaowca.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Adama chcę przeczytać w przyszłym roku, bo dość dużo dobrego czytałam na temat tej książki. Twój opis i ocena tylko potwierdzają opinie na jej temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście w listopadzie przeczytałam 8 książek i bardzo cieszę się z tego wyniku 🙈. Niestety nie miałam jeszcze okazji czytać żadnej książki, którą przedstawiłaś w tym podsumowaniu, jednak dwie z nich posiadam na swojej półce.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w listopadzie przeczytałem 9 książek.Nie czytałem żadnej z tych pozycji ale planuję przeczytać "Adama" ♥️

    OdpowiedzUsuń