poniedziałek, 29 czerwca 2020

Najsłodsza seria middle-grade! | recenzja WIŚNIOWE SERCE





Macie ochotę na uroczą książkę pełną wszystkiego co słodkie i cukierkowe? Ja też miałam, więc sięgnęłam po "Wiśniowe serce Cathy Cassidy. Co z tego wyszło? Zapraszam do dalszej części recenzji :)


OPIS:

„Wiśniowe serce” to pierwszy tom „BOMBOnierek” – najsłodszej serii pod słońcem!
Cherry jest niepoprawną marzycielką i… no cóż, powiedzmy, że lubi fantazjować. Chodzi do szkoły, miewa kłopoty z koleżankami, nauczyciele jej nie rozumieją… Klasyka.
Ale w jej życiu zachodzi rewolucyjna zmiana: Cherry przeprowadza się z ojcem do jego dziewczyny i staje się częścią niesamowitej rodziny Tanberry, wielkiej, hałaśliwej i… trochę zwariowanej. Teraz Cherry mieszka we wspaniałym starym domu na szczycie nadmorskiego klifu i wszystko idzie dobrze, dopóki nie zakochuje się w chłopaku jednej z przybranych sióstr. Nie trzeba chyba dodawać, że ta ostatnia nie jest zachwycona i zrobi wiele, by wyeliminować konkurencję.
Podczas gdy wszyscy są pochłonięci rozkręcaniem działalności domowej wytwórni czekolady, Cherry musi wybrać pomiędzy lojalnością wobec zołzowatej siostry a nieodpartym urokiem Shaya…
*powyższy opis pochodzi od wydawcy*

"Po moim policzku spływa łza, którą wycieram w futro Freda. Przeszłość jest pełna głęboko zagrzebanych wspomnień. Nigdy nie dzieliłam się z nikim tymi wspomnieniami, tymi uczuciami."
OPINIA:
Uważam, że ogromnym atutem tej książki są bohaterowie, ale ukazani jako rodzina. Każde z nich jest wyjątkowe, a razem tworzą idealną rodzinę, która nie jest idealna. Wiem jak to brzmi. Chodzi mi po prostu o to, że jak każda ma problemy i gorsze chwile. Ale jednocześnie udowadnia, iż rodziny patchworkowe są takie jak inne, a jej członkowie kochają się równie mocno co biologiczne.
Tata Cherry utworzył w domu taką "fabrykę czekolady", w której przygotowuje trufle i czekoladki. Dodaje to tej książce oryginalności i charakterystycznego klimatu. Osobiście bardzo lubię piec różne ciasta i przygotowywać słodycze, więc dla mnie było to przyjemne odniesienie do innej mojej pasji. Na końcu książki znajdują się przepisy na różne słodkości, także kiedyś je chętnie wypróbuję.

Dość ważnym elementem tej książki jest wątek romantyczny- pierwsze zauroczenie Cherry. Moim zdaniem było ono poprowadzone w ciekawy sposób. Relacja bohaterów rozwijała się stopniowo i miała gorsze oraz lepsze momenty.

Autorka poruszyła również problem braku akceptacji i zabiegania o nią. Cherry za wszelką cenę chciała, aby jej siostra- Honey ją polubiła. Jest to jeden z tych cięższych problemów w "Wiśniowym sercu". Myślę, że można by było rozbudować go trochę bardziej, bo moim zdaniem miał potencjał na coś więcej.

Książkę czyta się bardzo szybko i jest stosunkowo lekka. Nie nastawiałam się na książkę nie wiadomo jak bardzo dobrą i ciekawą, więc nie zawiodłam się. Najbardziej ją polecam dla osób w wieku 10-11 lat, bo takim może się najbardziej spodobać.


Zapraszam też do vloga z maratonu czytelniczego na moim kanale, w którym czytałam "Wiśniowe serce": https://www.youtube.com/watch?v=9QnOneIvoHk&t=445s.

książki młodzieżowe romanse:

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję księgarni Selkar.

Dziękuję za przeczytanie mojej recenzji! W internecie znajdziecie mnie też tutaj:

Instagram: @julabooks

YouTube: Jula Books
Lubimy Czytać: Julia
Goodreads: JulaBooks
Mail: julabooks.kontakt@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz