wtorek, 30 lipca 2019

25 książkowych faktów o mnie v. 2

Hej!
Jestem Julia i witam Was na moim blogu. Dzisiaj przychodzę z 25 książkowymi faktami o mnie. Ci co są ze mną dłużej mogą kojarzyć, że taki post był, ale tym razem będą trochę zaktualizowane. Mam nadzieję, że Wam się podoba i bez zbędnego przedłużania zaczynajmy…


1. Po pierwsze (najbardziej oczywiste) uwielbiam czytać książki.
2. Używam zakładek i mam ich mnóstwo.
3. Zdarza mi się czytać kilka książek naraz, np. jedną po angielsku, drugą po polsku.
4. Staram się nie zaginać grzbietów ani rogów stron.
5. Od początku roku na bieżąco uzupełniam książki na Goodreads i Lubimy Czytać.
6. Ostatnio wypożyczam coraz mniej książek i staram się nadrabiać te stojące na mojej półce.
7. Moim wyrzutem sumienia są Olimpijscy Herosi, bo czekają na swoją kolej od ponad roku…
8. Często piję w trakcie czytania (najczęściej herbatę).
9. Jeśli chodzi o jedzenie to czasem jem jakąś przekąskę, np. jabłko, ale nie wyobrażam sobie jedzenia obiadu przy lekturze.
10. A właśnie: nienawidzę lektur szkolnych.
11. Chociaż kilka było naprawdę okej, jak np. „Mały książę” „Stary człowiek i morze” czy „Opowieść wigilijna”.
12. Uwielbiam, jak czytam z kimś jedną książkę równocześnie. Nie chodzi to o to, że jedna osoba czyta, a druga zagląda przez ramię, tyko że każdy ma swoją książkę, ale ten sam tytuł.
13. Staram się dostrzec w każdej powieści jakieś pozytywy.
14. Biorę udział w konkursach czytelniczych jak tylko mam okazję.
15. Lubię TBR, ale na w miarę krótki czasu (czyt. miesiąc lub mniej), bo o dłuższych zazwyczaj zapominam i potem wychodzi, że przeczytałam mniej niż ¼ .
16. Uwielbiam chodzić do bibliotek chociażby tylko po to, aby popatrzeć na te wszystkie książki.
17. Na urodziny, święta itp. często dostaję książki.
18. Zakupy książkowe robię zazwyczaj przez internet, ponieważ są szybsze, łatwiejsze i tańsze.
19. Zazwyczaj zamawiam książki na nieprzeczytane.pl lub bonito.pl.
20. Nie lubię tych takich folii na książkach. O wiele bardziej wolę je dotknąć bezpośrednio.
21. Pierwszą książką, którą dostałam od wydawnictwa był „Król Kier” Aleksandry Polak.
22. Ostatnio zaczęłam czytać książki po angielsku.
23. Liczba czytanych przeze mnie książek jest różna w poszczególnych miesiącach, ale w zeszłym roku przeczytałam ich ponad 70, więc możemy założyć, że czytam ok. 6 miesięcznie.
24. Nie umiem wybrać ulubionej książki ani serii. Mogę tylko wymienić kilka.
25. Uwielbiam eventy książkowe, takie jak Targi Książki czy spotkania z autorami i booktuberami w Empikach.

To już wszystko na dzisiaj. Pamiętajcie, że jestem też na:
bookstagramie: @julabooks,
Lubimy Czytać: Julia,
Goodreads: JulaBooks,
YouTubie: Jula Books

Do następnego posta,
Jula Books

18 komentarzy:

  1. Też mam problem z TBRami, a raczej z ich wypełnianiem. Z początku staram się trzymać listy, ale potem mam ochotę czytać wszystko, tylko nie to co zaplanowałam.😅
    I też uwielbiam biblioteki i wciąż marzę o tym, by zostać zamknięta na noc w bibliotece. Byłoby niesamowicie!😃
    O większości twoich faktów już wiedziałam, ale i tak dobrze się czytało.
    Pozdrawiam ☺️.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uwielbiam czytać, jeździć na targi książki i kupować zakładki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam na żadnym spotkaniu w Empiku, jakoś przeraża mnie ta ilość ludzi w tak małym pomieszczeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki, zakładki oraz inne dodatki jak tylko są w zasięgu mojego wzroku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne sposób na to, by poznać kogoś :). Muszę pomyśleć nad takim sposobem skomunikowania się z obserwatorami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też zawsze staram się dostrzec pozytywy w książkach, w końcu to że coś mi się nie spodoba nie znaczy, że innym też ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też lubię chodzić do bibliotek, bez żadnego planu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Również uwielbiam Targi Książki, ale jeszcze nigdy nie byłam na żadnym spotkaniu z autorami czy booktuberami w księgarni. Niestety w moim mieście nie organizują takich rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też uwielbiam zbierać zakładki i również nie lubiłam lektur szkolnych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe fakty, kilka z nich jest takich jak moje

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nigdy nie byłam na żadnym spotkaniu autorskim, jednak podobają mi się takie inicjatywy :) Ja także bardzo lubię zbierać zakładki

    Pozdrawiam, Popkulturka Osobista

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj tak, uwielbiam zakładki, uwielbiam spotkani autorskie!

    OdpowiedzUsuń