wtorek, 11 grudnia 2018

To już grudzień?!| JAKIE KSIĄZKI KUPIĆ NA PREZENT?

Hej!
Jestem Julia i witam Was w kolejnym poście na moim blogu. Z racji, że niedługo święta chciałabym Wam napisać o paru pozycjach, które są dobre i warto je sprezentować komuś bliskiemu albo sobie. Bez przedłużania zaczynajmy:

1. "Harry Potter"- J. K. Rowling


Zacznę od napisania o serii, którą czytała większość osób, ale jeśli macie osobę, która jeszcze nie zapoznała się z twórczością J. K. Rowling to zachęcam. Opowiada ona o nastoletnim chłopaku- Harrym Potterze, który dowiaduje się, że jest czarodziejem, trafia do szkoły magii i przeżywa fantastyczne przygody z dwójką przyjaciół- Hermioną i Ronem. Tomów jest 7, więc jeśli ktoś się wciągnie to będzie miał co czytać.




2. "Baśniobór"- Brandon Mull

To kolejna seria fantasy tym razem dla troszkę młodszych czytelników. Fabuła opiera się na przygodach rodzeństwa- Kendry i Setha, którzy mają spędzić wakacje u dziadków. Nastawiają się na bezsensownie spędzony czas, a okazuje się, że nie będą chcieli stamtąd wrócić.Odkrywają krainę zwaną Baśnioborem, w której na każdym kroku czyhają niebezpieczne stwory. To również jest seria i myślę, że nie jedna osoba pokochała i pokocha ten świat.

3. "Buntowniczka z pustyni"- Alwyn Hamilton

Mowa tu o kolejnej fantastycznej serii, która tym razem przywoła nasze wspomnienia z wakacji, ponieważ opowiada o Amanii i Jinie (nie dżinie, ale one też tam występują ;)), którzy przemierzają gorącą pustynię, o której my możemy tylko pomarzyć. Jest to trylogia, której 3 tom sama chciałabym dostać na święta :) Jeśli tęsknicie za wakacjami to jest to pozycja idealna dla Was.




4. "Wyspa X"- Maria Krasowska

Jeśli mowa o wakacjach, lecie i tropikalnych wyspach nie możemy zapomnieć o książce polskiej autorki- Marii Krasowskiej. Jest ona odpowiednia dla osób w każdym wieku, bo historia jest wciągająca i momentami nawet zabawna, więc nikt się nie będzie przy niej nudził. Jako ciekawostkę powiem Wam, że "Wyspa X" była moją pierwszą recenzją na tym blogu :)


5. "Trylogia czasu"- Kerstin Gier

Ta trylogia zabierze Was w zupełnie inne czasy. Dosłownie, bo opowiada o Gwendolyn, która wcale nie miała podróżować w czasie. Po prostu tak wyszło i razem z nią przenosimy się w czasie o czasami wiele, wiele lat wstecz... Jeśli lubicie tajemnice, sekrety, itp. to dobrze trafiliście, bo zarówno "Czerwień rubinu" jak i kolejne tomy są pełne intryg i niespodzianek. Ostatnio wydawnictwo Media Rodzina postanowiła wznowić nakład tej serii w nowych, przepięknych oprawach, które spodobają się każdemu.


 6."Percy Jackson"- Rick Riordan

Zarówno ta seria, jak i wszystkie inne ksiązki Ricka Riordana są idealnym przykładem tego, że można stworzyć książkę, która uczy poprzez zabawę. Z jednej strony czytamy historię, która wciąga, bawi i ekscytuje, a z drugiej strony poznajemy mitologię, więc jeśli mity sprawiały Ci trudność, to warto zapoznać się z książkami tego autora, bo poznasz nie tylko mitologię grecką czy rzymską, ale także nordycką lub egipską.




7. "Opowieść wigilijna"- Charles Dickens

Ostatnią pozycją w dzisiejszym zestawieniu jest... lektura szkolna, a mianowicie "Opowieść wigilijna". Sam tytuł sugeruje, że ta książka coś ze świętami wspólnego ma. Nadaje się dla wszystkich, bo porusza ważny temat m. in. samotności i nienawiści do ludzi.






Dziękuję za przeczytanie tego posta. Mam nadzieję, że kupicie na święta którąś z tych książek. Planuję jeszcze przynajmniej jeden post "świąteczny", więc wyczekujcie :)

Bookstagram: julabooks,
Snapchat: julabooks
Lubimy Czytać: Julia

Do następnego posta,
Jula Books






6 komentarzy:

  1. Racja! Basniobor jest cudny! A Rick pisze świetnie! ��

    OdpowiedzUsuń
  2. To wyczekuję na kolejny post świąteczny, a ten bardzo mi się podobał.😃
    Większość z tych książek czytałam, albo jestem w trakcie czytania jeśli to seria. Jeszcze tylko "Wyspa X" przede mną.
    Czerwień rubinu akurat zamówiłam na prezent dziewczynie brata. Kiedyś oglądałam z nią ekranizację i bardzo jej się podobała. Powiedziałam jej wtedy, że książka znacznie lepsza, bo w filmie wszystko pomieszali. Teraz będzie się mogła przekonać jak to powinno wyglądać ☺️.
    "Duchy rebelii" też chciałabym dostać pod choinkę. Nawet wpisałam tę książkę na listę do wyboru, którą dałam "Mikołajowi". Może akurat to wybierze.
    Czekam na kolejny post, a tymczasem pozdrawiam.☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już dostałam "Duchy rebelii", więc mam nadzieję, że i ty otrzymasz ;)

      Usuń