poniedziałek, 16 lipca 2018

Tego się nie spodziewałam! | PODSUMOWANIE CZYTELNICZE CZERWCA 2018

Cześć!
Tu Jula Books i przychodzę do was dzisiaj z kolejnym postem, a dokładnej spóźnionym podsumowaniem czytelniczym czerwca. Bez przedłużania zabieram się, więc za tę wyliczankę, bo lista jest dość długa.



Okładka książki Banda niematerialnych szaleńców1. Banda niematerialnych szaleńców- Maria Krasowska

Ocena: 5/6

Książka powiada o nastoletnim Dannym Moonie, który lubi gorzką czekoladę i grę w Monopoly sam ze sobą, natomiast nienawidzi guwernantek. Jego rodzice są archeologami, więc chłopak cały czas zmienia miejsce zamieszkania. Nie ma stałych znajomych ani szkoły. Za każdym razem, gdy rodzice chłopaka zatrudniają guwernantkę on stara się pozbawić ją pracy. Po jednym z wybryków rodzice wysyłaj,ą go do kuzynostwa w Polsce, a on przeżywa tam niesamowite przygody. Bardzo cieszę się, że tak dobrą książkę napisała polska autorką, którą na dodatek miałam przyjemność spotkać.


Buntowniczka z pustyni2. Buntowniczka z pustyni- Alwyn Hamilton

Ocena: 5/6

Nastoletnia Amani (zwana też Niebieskooką Bandytką) za cel obrał sobie dotarcie do Izmanu, czyli najbliższego większego miasta w pobliżu jej rodzinnego miasteczka. Jest to jednak trudne ze względu na wiele czynników. Czy jej się to uda? Tego oczywiście wam nie powiem, ale możecie mieć pewność, że nie zabraknie zwrotów akcji. Książka jest inna niż wszystko co czytałam, ale  nie oznacza, że gorsze, a wręcz przeciwnie.


Okładka książki Rywalki. Książę i gwardzista3.Książę i gwardzista- Kira Cass

Ocena: 4,5/6

Jest to opowieść, którą znamy z serii "Selekcja", ale tym razem opowiedziana z perspektywy tytułowych: księcia i gwardzisty. Bardzo lubię książki pokazujące świat i historię z kilku perspektyw, więc jest to bardzo na plus, ale z tego co wiem innym dodatkiem jest "Królowa i faworytka", która pokazuje historię z dwóch kolejnych perspektyw i moim zdaniem w jednej książce powinny znaleźć się te 4 opowieści, bo te opowiadania są bardzo krótkie.


Okładka książki Kto wypuścił bogów?4. Kto wypuścił bogów- Maz Evans

Ocena: 5,5/6

I o tej książce nie będę się rozpisywała, bo ten post i tak jest za długi, więc jeśli chcecie się dowiedzieć co o niej sądzę (do czego zachęcam) to kliknijcie tutaj .





Okładka książki Po prostu misja 5. Po prostu misja- Maz Evans

Ocena: 5,5/6

Jest to kontynuacja książki wspomnianej wyżej. I ja nigdy nie wiem co pisać o kontynuacjach, aby wam nie spoilerować poprzednich tomów, więc powiem, że to kolejna ogromna dawka śmiechu i humoru, którą każdy bez względu na wiek powinien przeczytać.





Okładka książki Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek6. Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek- kilka autorek

Ocena: 5/6

Są to historie (jest ich 100) opowiadające o wyczynach i osiągnięciach najwybitniejszych kobiet w historii, bo znajdziemy tam zarówno Kleopatrę jak i siostry Williams. Bardzo motywująca książka, o której powinni dowiedzieć się wszyscy, którzy mówią, że "dziewczyny są słabe"




Okładka książki Przykry początek 7. Przykry początek- Lemony Snicket

Ocena: 4,5/6

Książka opowiada o trójce dzieci, którym wszystko układa się fatalnie. W życiu przeszkadzają im: chciwy i odrażający łotr, drapiące ubrania, straszny pożar, spisek mający na celu zagarnięcie ich majątku, oraz zimna owsianka na śniadanie. Mimo to dzielnie walczą o dobre życie. Książka ta podobała mi się, ale nie była nie wiadomo jak świetna. Po prostu zwykła książka, którą się czyta szybko, ale nie z dużym zaangażowaniem. Nie do końca rozumiem całego "szumu" wokół tej serii, a przynajmniej na podstawie pierwszego tomu. Sięgnę po kontynuację, aby zobaczyć czy one też są przeciętne.


8. Królestwo ze szkła- Valentina Fast
Okładka książki Royal. Królestwo ze szkła
Ocena: 4,5/6

Pierwszy tom opowiada o pewnej dziewczynie biorącej udział w takim a'la reality show o rękę księcia. Fabuła pewnie przypomina wam pewnie 'Selekcję/Rywalki" prawda? Tak naprawdę ta historia nie przypomina w stu procentach wcześniej wspomnianej serii. Co prawda jest ona oparta na podobnym wątku, czyli walka o względy księcia jednak tam był książę wszystkim znany, a tu 4 przy czym nie wiadomo, który jest księciem. W obu książkach są zadania, które przesądzają o wyborze, ale różnią się one rodzajem. Opowieść jest przyjemna i miła, więc warto ją przeczytać.


Okładka książki Berło9. Berło- Andrzej Maleszka

Ocena: 4,5/6

To nie jest stary dobry Andrzej Maleszka...  Bohaterowie zdobywają berło, które daje władzę nad ludźmi i przedmiotami. Groźni przestępcy porywają berło, a z nim Idalię i Alika. Tworzą straszliwego robota, który ma pozbawić świat elektryczności. Wszędzie gasną światła i przestają działać urządzenia. Kuki, Gabi, Blubek i mówiący pies wyruszają walczyć z pożeraczem prądu. Jednak trudno go odnaleźć, bo robot potrafi zmieniać się w chłopca. Niestety ta książka średnio mi się podobała. Może dlatego, że jestem ociupinkę za duża na tę serię? Bardzo możliwe. Oceniłam ją jednak pozytywnie, bo fabuła jest dobra, ale dla troszkę młodszych czytelników :)


10. Odkrywca- Katherine Rundell
Okładka książki Odkrywca
Ocena: 3/6

Fred zawsze marzył, by zostać odkrywcą, jednym z wielkich podróżników i dowódców wypraw, o których czytał i których podziwiał. Kiedy samolot, którym leci, rozbija się w Puszczy Amazońskiej, nagle jego marzenie może się spełnić. Wraz z Con, Lilą i Maxem, którzy przeżyli katastrofę, musi poradzić sobie w dżungli, korzystając z wiedzy, którą zdobył dzięki lekturze przygodowych książek i znaleźć sposób na przetrwanie, a może i powrót do domu. To jest najgorsza książka tego roku (nie licząc lektur)! Bardzo, bardzo, bardzo zawiodłam się na tej powieści :( Miałam nadzieję, że to będzie  6/6 tak jak "Dachołazy" tej autorki, ale nie jest. Czemu? Akcja była tak spodziewalna i nie oryginalna, że miałam wrażenie,że czytałam już wczsniej 10 takich książek. Tak w ogóle chcecie "hejterską" recenzję? Napiszcie w komentarzach.


Okładka książki Aru Shah i koniec czasu11. Aru Shah i koniec czasu- Roshani Chokshi

Ocena: 5/6

Kolejna, nowoczesna odsłona mitologi, tym razem hinduskiej. Aru Shah ma tendencję do naciągania prawdy – robi to, by zyskać sympatię w prywatnej szkole, do której uczęszcza. Kiedy jej koledzy z klasy latają prywatnymi odrzutowcami na egzotyczne wakacje, ona spędza wolny czas w Muzeum Starożytnej Sztuki i Kultury Indyjskiej, którego kustoszem jest jej mama. Czy to zatem dziwne, że Aru zmyśla opowieści o tym, że pochodzi z rodziny królewskiej, podróżuje do Paryża i ma własnego szofera? Pewnego dnia trójka jej kolegów zjawia się w domu Aru, żeby przyłapać ją na kłamstwie. Nie wierzą w jej opowieść o tym, że znajdująca się w muzeum lampa Bharaty jest przeklęta, wyzywają więc Aru, by to udowodniła. „Zapalę ją tylko na moment” – myśli Aru. A potem już nigdy przenigdy nie będzie łgać. Ale zapalenie lampy rodzi poważne konsekwencje. Aru niechcący uwalnia Śpiącego, starożytnego demona, który planuje obudzić Boga Zniszczenia. Jej koledzy i mama zostają zamrożeni, a Aru musi ich uratować.Bardzo się cieszę, że dzięki tej książce (i kolejnych tomach) mam możliwość poznania wcześniej nie znanej mi mitologii.


12. Jej wysokość P.- Joanne Macgregor
Okładka książki Jej wysokość P.
Ocena: 5,5/6

Jest to historia nastoletniej Peyton, która ma ogromne kompleksy przez swój wzrost- 180 cm! Pewnego dnia przyjmuje zakład o to, że spotka się trzy razy i pójdzie na bal maturalny z kimś wyższym od siebie. Czy jej się to uda? Tego dowiecie się czytając tę książkę. Jeśli ktoś ma kompleksy właśnie dotyczące wyglądu  to dzięki historii Peyton zobaczy, że da się pokonać wstyd.




To już koniec tego posta (tak wiem, był długi). Mam nadzieję, że wam się podobał, zachęcam do komentowania i wchodzenia na moje social media, czyli Snapchat: JulaBooks i Bookstagrama: JulaBooks.

Do następnego posta,
Julia

















8 komentarzy:

  1. Sporo tych książek przeczytałaś! Mnie w czerwcu udało się tylko trzy, głòwnie dlatego, że trafiła mi się dwutygodniowa choroba. :/
    I też w czerwcu czytałam Buntowniczkę. Mam o niej dokładnie takie samo zdanie jak ty: nigdy wcześniej nie czytałam niczego podobnego!��
    Świetny wpis. Teraz lecę do twojej recenzji "Kto wypòścił bogòw".
    Pozdrawiam ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, musisz strasznie szybko czytać. Ja nawet nie wiem ile przeczytałam, nie chcę się załamywać :)Czytałam kiedyś "Buntowniczkę", ale to nie są moje klimaty.

    Pozdrawiam cieplutko,
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, niezły wynik! U mnie było słabiej, ale mam nadzieję, że w wakacje trochę nadrobię.
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liczę na Ciebie <3 Pod podsumowaniem lipca koniecznie napisz czy było lepiej.

      Usuń
  4. Świetny wynik! Mi ostatnio też książki idą coraz szybciej i lepiej i co najlepsze, trafiam na same perełki. Widzę, że u Ciebie też wiele dobrych pozycji:)
    Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też coraz szybciej Pozdrawiam,
      Jula Books

      Usuń