sobota, 16 czerwca 2018

Pierwszy raz w cyrku, czyli KRÓL KIER




Tytuł: Król Kier

Autor: Aleksandra Polak

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Liczba stron: 338


Witajcie!
Tu jak zwykle Jula Books, czyli ja. Postanowiłam dzisiaj, że napiszę wam o książce autorstwa Aleksandry Polak, czyli o "Królu Kierze"


"Słyszałaś kiedyś powiedzenie, że w oczach tych, którzy wierzą w magię, gwiazdy świecą mocniej?"


Ta magiczna książka z gatunku fantasy jest pierwszy tomem trylogii Circus Lumos. Na pewno przeczytam kolejne tomy, bo powieść spodobała mi się ze względu na... a zresztą zobaczcie sami.


"Jednak życie gdyby miało wyskoczyć ze swojej nieuchwytności i przybrać jakiś kształt, byłoby lisem. Przebiegłym, chytrym, żonglującym ironią."


Opowiada o nastoletniej  Alicji mieszkance Gdańska uczęszczającej do ostatniej klasy liceum. Pewnego dnia przyjaciółka namawia ją do obejrzenia wystawy w ich mieście o nazwie właśnie Circus Lumos.  Od tej pory jej życie nie jest już takie samo. Dowiaduje się, że magia istnieje naprawdę, poznaje Hadriana, Stellę, Igora, Konrada i wielu innych członków zespołu Circus Lumos.


"W ciągu jednej sekundy może zmienić się los całego świata, w ciągu jednej sekundy życie może się pojawiać i może zniknąć na zawsze. Jedna sekunda może być definicją całej wieczności, punktem zwrotnym dla wszechświata, ale może też przeminąć w zapomnieniu."

 
Opowieść bardzo mi się podobała ze względu na świat magii, w którym autorka radzi sobie doskonale. Opisuje go tak realistycznie, że ja naprawdę ufałam jej i wierzyłam, że magia istnieje. 


"Choć życie bywa ciężkie i okrutne, powinniśmy świętować jego piękno, gdy nadarzy się ku temu okazja."
  

 Oprócz tego "Król Kier" jest tak ładnie wydany, że trudno oderwać wzrok od świecącej okładki i zawijasów. Na skrzydełku książki możemy zobaczyć "polecajki" Mai K. Zuzy "Kulturalnej szafy" oraz Pawła P42.


"Niech twoja dusza śpi wśród gwiazd"



 Jak zapewne wiecie (a jeśli nie to zapraszam do przeczytania poprzedniego posta) na Warszawskich Targach Książki spotkałam przemiłą autorkę, czyli Aleksandrę Polak (tu wam dałam linku do jej kanału na youtube), która podpisała mi oba tomy Circus Lumos, a za "Perłową damę" właśnie idę się zabrać:D


"Wszyscy, których kiedyś kochaliśmy, zostają z nami na zawsze. Życie jest jak puzzle, które układamy bez końca, a ci, którzy znaleźli drogę do naszych serc, zawsze będą elementami tej układanki."



Moja ocena to 5,5/6


"[...] pamiętaj, że tylko to, co widzialne, ma dobre intencje"


I to już koniec tej recenzji. Była troszkę inna niż te recenzje, które pisałam kiedyś. Mam nadzieję, że mój sposób pisania zmienił się na lepsze oraz więcej zdjęć i cytaty podobają wam się. Oczywiście jak zwykle zapraszam do komentowania, dodawania mnie na snapie: JulaBooks oraz obserwowania na Instagramiae: Jula Books. 

Do następnego posta,
Jula Books
  

12 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce więcej negatywnych opinii niż tych pozytywnych. Książkę posiadam na półcę i mam nadzieję, że spodoba mi się tak jak tobie ;)
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na początku się wahałam, bo tyle złych opinii było... ale w końcu przeczytałam i nie żałuję. Również pozdrawiam,
      Jula Books

      Usuń
  2. Wiele osób mi ją odradzało, gdyż jest bardzo słabo napisana, fabuła, wyjęta z kosmosu. Ale twoja recenzja przeczy tym opinią. Lecz jednak po nią nie sięge, gdyż to nie moje klimaty. Ale polece ją moim siostrzenicą😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodoba im się😊
      Pozdrawiam,
      Jula Books

      Usuń
  3. Od dawna kusi mnie ta książka. Muszę w końcu po nią sięgnąć. 😊

    Pozdrawiam,
    Monia z www.onalubi.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie dla mnie, ale cieszę się że nie jest ona taka zła jak wszyscy mówią 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest właśnie świetne w czytaniu,że każdy ma swoje zdanie i wrażenia po przeczytaniu książki.

      Usuń
  5. Ja jednak się na nią nie zdecyduje, jakoś nie specjalnie mnie do niej ciągnie, ale ciesze się, że Tobie się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  6. To wydanie jest strasznie ładne, ale jakoś na razie mnie do tej książki nie ciągnie.
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń