sobota, 16 lutego 2019

Prawda kryje się pod twoją skórą!| TUSZ


Tytuł: Tusz

Autor: Alice Broadway

Wydawnictwo: We Need YA

Liczba stron: 378




Hej!
Jestem Julia i witam Was w kolejnym poście na moim blogu. Dzisiaj chciałabym opowiedzieć Wam o ostatnio przeczytanej przeze mnie książce, czyli o "Tuszu" Alice Broadway.

Oszałamiający debiut! ​ Alice Broadway po mistrzowsku łączy fantastykę z tajemnicą i utopią. Każde zachowanie, każdy uczynek, każda ważna chwila zostawia ślad na Twojej skórze. Leora jest przekonana, że jej zmarły ojciec powinien zostać zapamiętany na zawsze. Wie, że zasługuje on, aby wszystkie jego tatuaże zostały usunięte i przekształcone w księgę skóry jako dowód dobrego życia, jakie wiódł. Jednak kiedy odkrywa, że jego tusz zmieniono, a księga jest niekompletna, zaczyna się zastanawiać, czy tak naprawdę kiedykolwiek go znała.

"Lepiej nikogo nie kochać. Ludzie i tak cię zdradzą"

"Tusz" jest bardzo ciekawą, ale nietypową powieścią. Jeszcze w żadnej książce, którą czytałam nie pojawiał się motyw tatuaży odgrywających główną rolę. Podoba mi się sposób podziału społeczeństwa na naznaczonych i nienaznaczonych. Ci drudzy są ukazani jako osoby złe, które mają coś do ukrycia. Do tego mamy fantastyczną narratorkę. Bardzo ciekawie i dokładnie wprowadziła nas- czytelników w świat przedstawiony. I rzeczywiście tworzenie ksiąg ze skóry zmarłych może się wydawać niezbyt przyjemnym opisem, ale był do ciekawy zabieg autorki.


Książka jest łatwa w odbiorze i wciągająca. Niestety odrobinę przewidywalna, ale to nie zmienia faktu, że dobrze się przy niej bawiłam. Autorka świetnie wprowadziła nas w wykreowany przez siebie świat i objaśniła reguły w nim panujące.

"Serce powinno trzymać się w środku. Nie można go chronić, jeśli komuś je oddajesz"

Mówiąc o tej pozycji chyba nie mogę pominąć faktu, że okładka jest PRZEpiękna. Tak naprawdę to przede wszystkim ona zachęciła mnie do sięgnięcia po tę pozycję jednak nie tylko. 


 Leora musiała podejmować wiele ważnych decyzji i szczerze wam powiem, że nie ze wszystkimi się zgadzałam. Parę z nich była dla mnie nie do końca logiczna i uzasadniona.


Szczególnie polubiłam przyjaciółkę głównej bohaterki Verity. Uważam, że jest ona oddaną przyjaciółką. Chciałabym ją poznać.

Ocena:  9/10

 Dziękuję za przeczytanie tego posta! Mam nadzieję, że Wam się podobało. Koniecznie napiszcie czy czytaliście książkę Alice Broadway. Jeśli tak to podobała Wam się?  Pamiętajcie, że jestem też:

na Bookstagramie: @julabooks,
na Lubimy Czytać: Julia 
i na Goodreads: JulaBooks

 

14 komentarzy:

  1. Tak na dobrą sprawę nie zastanawiałam się jak dotąd nad tą książką. Muszę się jej bliżej przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta okładka to po prostu woow, ale z chęcią sprawdzę jak spodoba mi się treść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, a niedługo wychodzi "Iskra" równie piękna.

      Usuń
  3. Mam tą książkę w planach, jednak będzie musiała trochę poczekać 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę książkę przy okazji jej premiery i bardzo mi się podobała! Czekam, aż na rynku pojawi się drugi tom <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytalam, zainteresowała mnie, ale moja lista książek do przeczytania nadal jest zaza długa aby na moment dzisiejszy coś do niej dodać hahha

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i super była❤️

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam, że jakoś nie ciągnie mnie do tej książki na tyle, by ją kupić. Za to jak zobaczę w bibliotece, to wypożyczę.
    Ale recenzję za to bardzo dobrze mi się czytało.
    Pozdrawiam ☺️.

    OdpowiedzUsuń